دستگاه کوانتوم آنالایزر

دستگاه کوانتوم آنالایزر

دستگاه کوانتوم آنالایزر یکی از جدیدترین فناوری‌ها در تشخیص و چکاپ تک‌تک ارگان‌های بدن است که با اندازه‌گیری انحراف میدان مغناطیسی هر کدام از ارگان‌های بدن، اقدام به سنجش سلامتی آن می‌کند. کاربرد دستگاه کوانتوم آنالایزر این امکان را به پزشک معالج می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن عضو بیمار را شناسایی کند. هر یک از ارگان‌های بدن دارای یک میدان مغناطیسی منحصربه‌فرد هستند. هرگونه انحراف در این میدان مغناطیسی نشانگر اختلال در عملکرد آن ارگان است. یکی از ویژگی‌ های کوانتوم آنالایزر این است که با اندازی‌گیری میدان مغناطیسی این ارگان‌ها و مقایسه آن باحالت طبیعی، سلامت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. چکاپ بدن با کوانتوم آنالایزر کاملاً بدون درد و خون‌گیری است که تکنیک کاملاً غیرتهاجمی و سریع است.

دقت دستگاه آنالیزور بدن حدود ۸۰ تا ۹۵ درصد است که این اندازه از دقت باعث شده پزشکان زیادی علاقه‌مند به استفاده از این دستگاه شوند.
انجام تست‌های دوره‌ای با دستگاه کوانتوم آنالایزر می‌تواند فرد را قبل از ابتلا به بروز بیماری مطلع نماید یا با انجام چکاپ در روزهای آغازین بیماری، به‌موقع از بیماری‌شان مطلع شده و از پیشگیری آن جلوگیری نمایند. کاربرد دستگاه کوانتوم آنالایزر در باشگاه‌های ورزشی، کلینیک‌های زیبایی، مطب پزشکان و حتی در منزل است.

کاربرد دستگاه کوانتوم آنالایزر در زمینه‌های مختلف پزشکی، زیبایی و ورزشی است. این دستگاه ویژگی‌هایی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کردیم:

دستگاه آنالیزور بدن دستگاهی جدید و هیجان‌انگیز است که به تشخیص و آزمایش بیماری‌ها در عرض چند دقیقه کمک می‌کند. در واقع این دستگاه می‌تواند وضعیت کلی بدن را بررسی کند و هرگونه مشکل و اختلالی را تشخیص دهد.
این دستگاه برخلاف نمونه‌های قبلی، خروجی اطلاعات دقیقی دارد که نتایج آن به پزشک در درمان سریع‌تر بیماری کمک می‌کند.
دارای قابلیت ذخیره اطلاعات بعد از تست است.
امکان مقایسه‌کردن تست‌های گرفته شده از بیمار در بازه زمانی مختلف وجود دارد.
اطلاعاتی که توسط دستگاه آنالیزور ارائه می‌شود ۸۵ درصد دقت دارد.
افراد با استفاده از دستگاه کوانتوم آنالایزر می‌توانند در هر زمان و مکانی نسبت به‌سلامت بدن خودآگاه شوند که این کاربرد دستگاه کوانتوم آنالایزر سبب صرفه‌جویی در وقت بیماران هم می‌شود.

با‌توجه‌به ارائه کاربردهای کوانتوم آنالایزر که در بالا به آن‌ها اشاره شد، در ادامه ۳ کاربرد مهم دستگاه آنالیزور بدن را بررسی می‌کنیم.

۱. تشخیص چربی
اگر می‌خواهید از میزان چربی بدن خود مطلع شوید و نگران افزایش وزن خود هستید، دستگاه کوانتوم آنالیزور با تشخیص مولکول‌های پروتئینی می‌تواند میزان درصد چربی و عضلات شما را مشخص کند. کاربرد دستگاه کوانتوم آنالایزر این است اگر طبق نتایج این دستگاه دارای چربی زیاد و عضلات کم باشید، می‌توانید با داشتن یک رژیم کم‌کالری و ورزش به اندام ایده‌آل خود برسید.

۲. وضعیت هورمونی
بدن انسان در شرایط متفاوت مثل عصبانیت، گرسنگی، خوشحالی و… هورمون‌های مختلفی را ترشح می‌کند. این هورمون‌ها نقشی اساسی در سلامت بدن دارند و اگر بیش از حد ترشح شوند، منجر به بروز بیماری‌های مختلف می‌شوند. کاربرد دستگاه کوانتوم آنالایزر این است که با تشخیص میزان این هورمون‌ها به شما کمک می‌کند که با داشتن رژیم غذایی مناسب و فعالیت‌های ورزشی به‌سلامت بدن خود کمک کنید.

۳. مقدار مواد معدنی و ویتامین
بدن انسان ویتامین‌های مختلفی را نیاز دارد که در صورت کمبود هر یک از این ویتامین‌ها فرد دچار مشکلات متعددی می‌شود. جالب است بدانید هر یک از ویتامین‌ها فرمول مختلفی دارند؛ اگر شما قصد کاهش وزن دارید ممکن است که با حذف برخی از غذاها، بدن خود را از تعداد زیادی از ویتامین‌های مهم محروم کنید. دستگاه کوانتوم آنالایزر با اندازه‌گیری دقیق ویتامین‌های بدن، به شما در داشتن یک رژیم غذایی مناسب کمک می‌کند.
با‌توجه‌به کاربرد دستگاه کوانتوم آنالایزر هنگام استفاده از این دستگاه لازم است نکاتی را رعایت کنید که عبارت‌اند از:

قبل از استفاده از دستگاه کوانتوم آنالایزر فرد باید زیورآلات خود را در بیاورد.
افرادی که دارای ضربان‌ساز قلبی هستند، مجاز به استفاده از این دستگاه نیستند.
در زمان انجام تست، فرد باید آرامش خود را حفظ کند و تنفس وی باید عادی باشد. همچنین در حین انجام آنالیز فرد نباید صحبت نکند؛ زیرا موجب اختلال در نتایج تست می‌شود.
حتماً در حین انجام آنالیز توسط دستگاه، وسایل با میدان مغناطیسی قوی مثل موبایل را دور کنید؛ زیرا امواج قوی روی نتایج آزمایش تأثیر می‌گذارد و باعث بروز خطا می‌شود.
بهترین زمان برای انجام تست بین وعده صبحانه و ناهار است. همچنین فرد باید دو شب قبل از انجام تست به‌اندازه کافی استراحت داشته باشد.
قبل از استفاده از دستگاه آنالیزور بدن از مصرف مشروبات الکلی و کافئین‌دار خودداری کنید. خوردن این نوشیدنی‌ها در نتیجه تست اثرگذار است.

در کلینیک زیبایی دکتر مرتضی جعفری واقع در کرج شما میتوانید چکاپ با دستگاه کوانتوم انالایزر را با دقت بالا انجام دهید و بررسی نتایج دقیق توسط پزشک مجرب برای شما صورت میگیرد .