مزوژل

 عملکرد مزوژل به چگونه است؟ 

با افزایش سن به صورت طبیعی چین و چروک در صورت ظاهر میشوند. اولین چین و چروک ها در مناطقی به وجود می آیند که به صورت طبیعی در حالت های مختلف، پوست صورت جمع میشود این چروک ها در صورت و زیر چشم رایج است این چین چروک ها بیشتر در قسمت هایی به وجود می ایند که در معرض قرار گیری نور آفتاب هستند  مانند صورت گردن و  دست ها .

چروک ها بخشی طبیعی در روند پیری هستند اگرچه نمیتوان جلوی پیری را پرفت ولی  میتوانید با انجام کار های زیبایی از جمله  مزوژل ،فیلر،مزوتراپی ،بوتاکس  و …  پیری را به تعویق بیندازید و در هر سنی جوان تر به نظر برسید.

تمام مواد و عناصر به کار رفته در مزوژل باعث ایجاد و ساخت کلاژن شده و خون رسانی به بافت ها و اندام ها را افزایش می دهد. از ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در مزو ژل برای تقویت و ترمیم پوست استفاده می شود. با افزایش سن ، اسید هیالورونیک در پوست از بین می رود و نتیجه آن از دست دادن طراوت و شادابی پوست است. در مزوژل ، اسید هیالورونیک پوست بازسازی می شود تا بافت های پوست به خوبی تراز شوند و پوست جوان و زیبا شود.

 

کاربردهای مزوژل روی بدن

کاندیدای اصلی تزریق مزو ژل چه کسانی هستند؟

افراد در سنین مختلف با هر جنسیتی که باشند در صورتی که تمایل به جوانسازی پوست و از بین بردن نواقص جزئی در پوست صورت و قسمت های دیگری از بدن خود دارند را می توان به عنوان کاندیدای درمان با مزو ژل در نظر گرفت.

تزریق مزو ژل برای چه افرادی دارای ممنوعیت است؟

با وجود سلامت بالای این روش برخی افراد کاندیدای مناسب درمان با مزوژل نیستند بنابراین لازم است پیش از هر اقدامی با پزشک متخصص پوست و مو درباره پرونده پزشکی و وضعیت جسمانی خود مشورت کنید.

  1. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مانند بیماری دیابت، سرطان، لوپوس و…
  2. خانم هایی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند
  3. کسانی که داروهای خاصی مصرف می کنند
  4. افرادی که پوست شل و افتاده ای دارند ( در این موارد برای رسیدن به نتایج دلخواه لازم است درمان های دیگری نظیر تزریق ژل و یا لیفت صورت انجام دهند)

اثر مزوژل چه زمانی ظاهر شده و تا چه مدت ماندگار است؟

معمولا نتیجه اولیه حاصل از درمان توسط مزوژل بلافاصه بعد از تزریق نمایان خواهد شد اما برای رسیدن به نتیجه نهایی ۴۸ ساعت زمان لازم است.

ماندگاری اثرات حاصل از درمان نیز با توجه به خصوصیات منحصر به فرد بدن هر انسان متفاوت است با توجه به آمار به دست آمده مدت زمان ماندگاری مزو ژل بین ۶ الی ۹ ماه متغیر است و پس از این مدت به مرور زمان به طور کامل ناپدید خواهد شد. بنابراین جهت افزایش ماندگاری اثرات و افزایش خاصیت جوانسازی لازم است درمان تحت نظر پزشک متخصص به دفعات تکرار شود.

مزایا و معایب تزریق مزوژل:

  1. درمان چین و چروک های عمیق صورت
  2. آبرسانی به نواحی حساس اطراف چشم
  3. کاهش لک های سیاه اطراف چشم
  4. از بین بردن پف و ورم اطراف چشم
  5. رساندن آب و مواد مغذی مورد نیاز به پوست
  6. افزایش قابلیت ارتجاعی پوست
  7. از بین بردن حالت خستگی و فرسودگی صورت( موجب شادابی و جوانسازی پوست میشود. )
  8. افزایش درخشندگی پوست
  9. سفت کردن پوست
  10.  جوانسازی پوست با این روش برای تمام افراد با پوست های مختلف مناسب است.

 

مراقبت های پیش از تزریق مزوژل :

مراقبت های قبل و بعد از تزریق مزوژل هر دو در رسیدن به بهترین نتیجه موثر خواهند بود:

  1. ممنوعیت مصرف سیگار و دخانیات حداقل یک هفته قبل از انجام تزریق
  2. ممنوعیت مصرف الکل ۲۴ ساعت قبل از تزریق
  3. قطع مصرف داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون ۲ هفته پیش از تزریق (با مشورت پزشک)

مراقبت های لازم پس از تزریق مزوژل:

  1. از ماساژ دادن ناحیه تزریق شده خودداری کنید
  2. به مدت ۲۴ ساعت پس از تزریق ورزش نکنید
  3. به مدت ۷۲ ساعت از قرار گرفتن در برابر گرمای شدید و مستقیم مانند نور خورشید خودداری کنید
  4. میزان مصرف نمک را کاهش دهید
  5. در صورتی که تورم بالایی دارید می توانید از کمپرس سرد در ناحیه تزریق استفاده کنید
  6. طبق تجویز پزشک در صورتی که درد احساس کردید مسکن مصرف کنید.

عوارض تزریق مزوژل چیست؟

مزوژل یک روش درمانی غیر تهاجمی  با حداقل درد بوده و طبق نظر مراجعین میزان سطح درد ناشی از تزریق قابل تحمل است. پزشک از یک سوزن بسیار باریک و ریز در هنگام تزریق استفاده می کند. با این حال برای کاهش درد در برخی موارد پزشکان از ژل های بی حسی موضعی استفاده می کنند. عموما مزو ژل به عنوان یک درمان با ریسک پایین محسوب می شود و بروز عوارض سطحی مانند تورم، قرمزی و کبودی تا ۴۸ ساعت پس از تزریق، به هیچ عنوان جای نگرانی ندارد. متاسفانه در صورتی که تزریق توسط افراد ناشی، غیر متخصص، نا معتبر، در مکان های نا متعارف و توسط برندهای تایید نشده انجام شود احتمال بروز عوارض جدی بسیار بالا خواهد بود. این عوارض عبارتند از:

  1. عفونت در نتحیه تزریق
  2. نکروز بافت پوستی
  3. جای زخم در پوست

برای رسیدن به نتیجه مطلوب چند جلسه نیاز است؟

پروسه درمانی هر بیمار با توجه به شرایط پوستی وی زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو مشخص میشود. به همین سبب برنامه درمانی افراد و تعدا جلسات تزریق بیمارن با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می توان گفت لازم است تزریق طی ۳ جلسه در فواصل ۲ الی ۴ هفته انجام شود.

انواع مزوژل ها

مزوژل جالپرو :

مزوژل جالپرو یکی از بهترین و سالم ترین برندهای مزوژل موجود در جهان برند جالپرو JALUPRO) است. این برند محصول مشترک محققان کشورهای ایتالیا و سوئیس است که موفق به دریافت تاییده CEشده است.

جالپرو یک محصول درمانی، تزریقی و ایمنی است که مواد اولیه آن به صورت طبیعی در بدن یافت میشوند. جالپرو سبب تحریک سلول های فیبروبلاست پوست برای کلاژن سازی می شود. همچنین از مزایای آن  می توان به بازیابی قابلیت ارتجاعی و افزایش حجم پوست نیز اشاره کرد. نتایج پس از تزریق جالپرو تا ۶ ماه ماندگار بوده و پس از آن نیز درمان نیازمند ترمیم می باشد.

 

تزریق جالپرو یک روش کاملا موثر و بدون خطر است. این ماده توانایی قدرتمندی در آبرسانی پوست دارد و موجب جوانسازی پوست صورت ، گردن و دست میشود .

انواع جالپرو :

جالپرو دو نوع است : جالپرو کلاسیک (آبی ) و جالپرو HMW (صورتی)

نوع کلاسیک (ابی ) برای افراد جوان تر مناسب است و از پیری جلوگیری میکند ، نوع دیگر آن مخصوص کسانی است که مسن هستند زیرا خطوط عمیق تر به رطوبت بیشتری نیاز دارد.

مراقبت های بعد از تزریق جالپرو

  • از حرکت و ماساژ ناحیه تزریق شده خودداری نمایید.
  • به مدت ۲۴ ساعت ورزش و فعالیت بدنی شدید انجام ندهید.
  • به مدت ۷۲ ساعت از نور مستقیم خورشید و گرمای زیاد پرهیز کنید.
  • مصرف نمک و الکل التهابات پوستی را افزایش می دهد.
  • برای بهبود تورم از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • به هنگام خوابیدن سعی کنید رو به پهلو نباشید و صورت کاملا رو به بالا قرار گیرد.

 

مزوژل پروفایلو :

مزوژل پروفایلو نوع دیگر از برند های مزوژل ، پروفایلو میباشد . این برند (پروفایلو ) با  ویژگی منحصر به فد خود وظیفه ی تنظیم رطوبت و آبرسانی پوست را به بهترین صورت ممکن انجام میدهد. به دلیل افزایش رطوبت رسانی ، تازگی و روشن سازی پوست می تواند یک اولویت فوق العاده موثر به منظور بهبود و بازسازی پوست های چین و چروک دار ، تیره ، پژمرده و خشک باشد. این محصول باعث ساخت کلاژن  و الاستین جدید میشود تا خطوط و چروک های پوستی را به میزان قابل توجهی کاهش و محو سازد.

پروفایلو در دو نوبت با فاصله ی یک ماه به لایه های تحتانی پوست تزریق می شود. این محصول به شکل همگن و یکدست در زیر پوست انتشار می یابد و به سرعت به تقویت آبرسانی ، سفتی ، استحکام پوست و به همراه آن چین و چروک های معمول و ظاهری پوست را اصلاح و محو می کند. این کارایی سرانجام باعث ترمیم ، تجدید و بهبود پوست موضع تحت درمان می شود.

ذکر این نکته لازم است که باید بدانید ژل پروفایلو به منظور برجسته سازی لب ها و حجم دهی به گونه ها و فرم دهی به چانه کاربردی ندارد و بدین منظور فیلرها و ژل های بسیاری وجود دارند که پاسخگوی نیازها و انتظارات شما باشند.

مزایای مزو ژل پروفایلو

*پروفایلو با بازسازی و تجدید شگفت انگیز سلول های پوستی ، به کامل کردن پیشرفت دوره های درمانی زیبایی یاری شایانی می رساند.

* پروفایلو با داشتن قوام و چگالی زیاد هیالورونیک اسید به گونه ای همگن و یکدست در بافت انتشار می یابد و در عرض یک ماه پس از تزریق به تحریک و ایجاد کلاژن و الاستین جدید منتهی خواهد شد.

*پروفایلو با داشتن ترکیبات منحصربفرد و قابلیت پخش یکدست موجب سفتی و تورم و برجشتگی زیر پوستی در موضع تحت درمان نخواهد شد.

*پروفایلو به علت اثرات فوری و خاصیت غلظت بالا صرفاً به ۵ قسمت تزریق در هر دو ناحیه صورت نیازمند است تا استفاده کنندگان نسبت به سایر ژل ها و فیلرها ، نتیجه ی سریع و فرایند درمانی بدون درد و ناراحتی را سپری کنند.

*پروفایلو با داشتن میزان سازگاری زیستی بالا با بدن ، احتمال بروز پاسخ های منفی و عارضه های جانبی را به کمترین میزان حد خود کاهش می دهد.

 

مدت ماندگاری نتایج مزوژل پروفایلو

ژل پروفایلو به مدت ۶ الی ۷ ماه پایداری و دوام خود را حفظ خواهد کرد و پس از گذشت این زمان ، می توان درمان را مجدداً تکرار کرد.